Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?Forum - Hasta Hakları Nelerdir
Burdasın: Forum => Hasta Hakları => Hasta Hakları Nelerdir |
|
AciL (şimdiye kadar 47 posta) |
(Hasta Hakları Yönetmeliği-1998-'e göre: Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; 1. -Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 2. -Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 3. -Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye, 4. -Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 5. -Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 6. -Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye, 7. -Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya, 8. -Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 9. -Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye, 10. -Güvenlik:Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya, 11. -Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 12. -Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya, 13. -Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya, 14. -Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye, 15. -Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye, 16. -Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya, 17. -Sürekli hizmet: Gerektiği sürece. sağlık hizmetlerinden yararlanmaya, hakları vardır. |
Bütün konular: 46
Bütün postalar: 47
Bütün kullanıcılar: 4
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse