Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol
AciL FoRuM
KULLANICI PANELİ
Giriş Yap
Kayıt Ol
( Üyeliğin Anında Aktif )
Ziyaretçi:  us  us  18.221.239.169
0:00 ACİL FM




AciL FoRuM

Forum

=> Daha kayıt olmadın mı?



Forum - Hasta Hakları Nelerdir

Burdasın:
Forum => Hasta Hakları => Hasta Hakları Nelerdir

<-Geri

 1 

Devam->


AciL
(şimdiye kadar 47 posta)
05.02.2018 17:52 (UTC)[alıntı yap]
(Hasta Hakları Yönetmeliği-1998-'e göre: Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;

1. -Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,


2. -Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,


3. -Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,


4. -Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,


5. -Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,


6. -Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,


7. -Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya,


8. -Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,


9. -Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,


10. -Güvenlik:Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,


11. -Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye,


12. -Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya,


13. -Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,


14. -Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,


15. -Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,


16. -Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya,


17. -Sürekli hizmet: Gerektiği sürece. sağlık hizmetlerinden yararlanmaya,


hakları vardır.




Bütün konular: 46
Bütün postalar: 47
Bütün kullanıcılar: 4
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley

 
Bugün 21 ziyaretçi (25 klik)

Duyuru
iletişim

Site Trafik
İp Adresin: Aktif Ziyaretçi: Bugünkü Ziyaretçi: Toplam Ziyaretçi: Sitemiz Açılalı:
18.221.239.169  us 1 21 39960   Gün oldu

Sponsor & Reklam

Copyright © Her Hakkı Saklıdır | AciL FoRuM ~ ~
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol